Regeneracja pompy wspomagania pod Lublinem
Wykonujemy regenerację pompy wspomagania w naszym serwisie znajdującym się nieopodal Lublina – zachęcamy do skorzystania z naprawy w celu wykluczenia niebezpiecznych usterek, które nie tylko wpływają na jazdę, ale także mogą prowadzić do gorszych – dużo kosztowniejszych usterek. Dlaczego?
Do poprawnego działania kierownicy, a co za tym idzie wykonywania podstawowych manewrów samochodem – niezbędne jest wsparcie hydrauliczne, które z wykorzystaniem cieszy i ciśnienia wywiera istotny wpływ na ruchome części znajdujące się w układzie kierowniczym. Jeśli pompa uległa uszkodzeniu – niemożliwe będzie płynne skręcanie kierownicą, a co za tym idzie bezpieczne wykonywanie jakichkolwiek czynności autem. Właśnie dlatego tak istotne jest udanie się na usługę regenerowania pompy od razu po tym, jak zauważymy niepokojące objawy.
Na czym polega regeneracja pompy?
Regeneracja pompy polega na rozebraniu jej, umyciu poszczególnych elementów i ocenie stopnia przydatności jej poszczególnych elementów do dalszej eksploatacji. Wówczas można określić, które elementy będą działać poprawnie, a które wymagają wymiany, bądź naprawy. Obudowa oraz pozostałe elementy zostają poddane obróbce mechanicznej – kolejnym krokiem jest wymiana łożyska, wirnika, zużytych tulei i uszczelnień, aby pompa nie zaczęła ponownie przeciekać.
Kolejnym etapem jest ponowne złożenie i sprawdzenie pompy na stanowisku diagnostycznym – analizowana jest szczelność oraz ciśnienie przepływu oleju przy różnych prędkościach, a także w różnym zakresie temperatur.
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z pozostałej oferty naszego serwisu, a w nim m.in. regeneracja wahaczy, czy naprawa układu wydechowego.
Kiedy niezbędna jest regeneracja pompy wspomagania?
Regeneracja pompy jest niezbędna, gdy samochód zdradza niepokojące objawy, takie jak m.in.:
- pojawienie się piany w zbiorniku płynu wspomagania;
- wycieki oleju ze zbiornika;
- charakterystyczne przycinanie się kierownicy;
- nienaturalny hałas podczas pracy pompy, gdy jedziemy prosto;
- osłabiona moc wspomagania kierownicy przy skręcaniu;
- buczenie lub popiskiwanie podczas obracania kierownicą;
- lżejsze obracanie się kierownicy dopiero po zwiększeniu obrotów silnika.
Gdy zauważymy którykolwiek z wymienionych powyżej objawów, to wówczas należy niezwłocznie zgłosić się do warsztatu celem zlokalizowania i usunięcia usterki. Może się bowiem zdarzyć, że uszkodzona pompa wspomagania stanie się przyczyną innej awarii, często dużo bardziej kosztownej w eliminacji, na przykład awarii przekładni kierowniczej.