Pn - Pt  8:00 - 16:00

Sobota 8:00 - 13:00

umów termin
realizacji usługi

81 502 15 06

facebookfacebook

twittertwitter

 

Regeneracja wahaczy

Regeneracja wahaczy to tradycyjna, stosowana od dawna metoda na przywrócenie samochodowi dobrego stanu zawieszenia. Wynika to z faktu, że przed laty o wiele trudniej było o poszczególne elementy tego urządzenia. Mimo to nadal w wielu przypadkach regeneracja opłaca się o wiele bardziej, niż wymiana.

Wahacz jest jednym z elementów zawieszenia samochodu, które są narażone na zgięcie, uszkodzenie lub złamanie. Dzieje się tak najczęściej ze względu przez jazdę po nierównościach. Objawy zużytego wahacza to pojawienie się luzów oraz charakterystyczny stukot. Często jednak nie odczuwamy objawów zużycia podczas prowadzenia pojazdu, a problem ujawnia się dopiero na przeglądzie auta lub, co gorsza, na drodze, gdyż może dojść do urwania się wahacza, a co za tym idzie – utraty zwrotności, co stwarza realne zagrożenie na drodze.

Standardowy wahacz wyposażony jest w dwie tuleje metalowo-gumowe (tzw. silentblocki) oraz jeden albo dwa sworznie kuliste.

Regeneracja wahaczy polega na wymianie zużytych tulei oraz regeneracji sworzni kulowych. W trakcie tego zabiegu roztaczamy, zabezpieczamy i wymieniamy sworzeń razem z układem z tworzywa sztucznego. Sworzeń należy zabezpieczyć przed wysunięciem się poprzez tzw. walcowanie. Aby zapewnić ochronę przed wilgocią montowane są nowe gumowe uszczelki.

Warto pamiętać, że aluminiowe wahacze nie nadają się do regeneracji i muszą podlegać wymianie.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.