Pn - Pt  8:00 - 16:00

Sobota 8:00 - 13:00

umów termin
realizacji usługi

81 502 15 06

facebookfacebook

twittertwitter

google plusgoogle plus

 

Regeneracja maglownic

Maglownica to potoczna nazwa przekładni kierowniczej - listwowej. Najczęstszymi objawami usterek przekładni są:

  • Stuki
  • Wyciek oleju hydraulicznego z układu wspomagania
  • Brak wspomagania w jedną stronę
  • Nierówna siła wspomagania w obie strony

Przy regeneracji przekładni (maglownicy) naprawie podlegają takie elementy jak:

  • Listwa - gdy jest skorodowana szlifujemy ją lub nakładamy chrom techniczny
  • Zawór dystrybucyjny - tulejujemy obudowę
  • Cylinder obudowy - honowanie

Po naprawie powyższych elementów przekładnia kierownicza jest montowana w jedną całość. Do złożenia maglownicy wykorzystywane są nowe zestawy uszczelnień.

 

 

maglownica regeneracja
napawa maglownic
maglownica naprawa

Maglownice przed i po naprawie

Regeneracja belek

Regeneracja belki w samochodach marki Renault, Peugeot i Citroen zwykle polega na wymianie zużytych elementów, takich jak czopy, łożyska, uszczelniacze, zabieraki drążka stabilizatora, elementy metalowo-gumowe zawieszenia osi. Czasem występuje potrzeba tulejowania wahaczy w miejscach, w których montowane są łożyska.

W ramach standardowej regeneracji belki zwykle wymieniamy dwa czopy i dwa zestawy łożysk z uszczelniaczami. Po takiej naprawie zapewniamy długotrwałą eksploatację, na którą dajemy gwarancję.

belka tylna
element zawieszenia
zawieszenie przód

tylna belka2
tylna belka5

     Tylna belka przygotowana do montażu                                                                                                                            Tylna belka przed i po wymianie

Regeneracja wahaczy

Wahacz jest elementem zawieszenia narażonym na zgięcie, złamanie lub uszkodzenie wskutek wjazdu w dziurę. Standardowe wahacze zwykle wyposażone są w jedną lub dwie tuleje matalowo-gumowe, potocznie nazywane silentblockami, oraz jeden lub dwa sworznie kuliste. Na czym polega regeneracja wahaczy? Zadanie to polega na wymianie zużytych silentblocków i regeneracji sworzni kulowych. W trakcie regeneracji roztaczamy, zabezpieczamy i wymieniamy sworzeń wraz z układem z tworzywa sztucznego. Każdy sworzeń należy zawalcować, czyli zabezpieczyć przed wysunięciem się. Dla dodatkowej ochrony przed wilgocią montowane są nowe osłonki gumowe.

wahacze2
wahacze1

Regeneracja pompy wspomagania

Prace naprawcze polegają na rozebraniu, umyciu i ocenie stanu pompy wspomagania. Nasi specjaliści określają podzespoły, które nadają się wyłącznie do wymiany oraz te, które można wykorzystać ponownie. Następnie cała pompa poddawana jest obróbce mechanicznej w celu usunięcia brudu, a na końcu wymieniane są uszczelnienia, łożyska i zużyte tuleje. Regeneracja pompy wspomagania jest niezbędna, gdy Państwa samochód ma niepokojące objawy, takie jak chwilowe blokowanie się kierownicy, popiskiwanie w trakcie skręcania, osłabiona moc wspomagania. O poważnej usterce może też świadczyć piana w zbiorniku wyrównawczy płynu wspomagania. Przy okazji warto zajrzeć do zbiorniczka z płynem hamulcowym. W przypadku niepokojących objawów w trakcie hamowania mogą Państwo skorzystać z naszej oferty serwis układów hamulcowych.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.